Tidypay gjør det enklere for omreisende selgere, montører, håndverkere og småbedrifter å ta betalt for varer og tjenester. Med en alt-i-ett-pakke for betaling vil de erobre Norden og USA.
Betaling utenfor butikkens fire vegger har lenge vært en hodepine for mange bedrifter som treffer kundene sine der de er. Juletreselgere, varmepumpemontører og idrettslag er blant mange aktører som har sett seg nødt til å velge mellom å gjøre betaling enkelt for seg selv, eller enkelt for kundene sine. Det er dette Vestfoldselskapet Tidypay mener å ha løsningen på.
– I 2018 forstod vi at vi kunne lage en kombinert kasse og betalingsterminal. Dette ville løse problemet med at det ikke er lov å ta imot penger på en terminal uten å ha en godkjent kasseløsning for de som omsetter for mer enn 50 000 kroner. Dette er spesielt gunstig for selgere og montører som møter kunder «ute», forklarer Inge-Rune Tetlie, CEO i Tidypay.
– En unik betalingsløsning
Fremveksten av mobilbaserte betalingsløsninger har gjort livet enklere for privatpersoner og næringsdrivende med grunnleggende behov, men for større bedrifter som må forholde seg til andre krav og lover har det vært lenger mellom de gode alternativene. Behovet for mer funksjonalitet leder ofte til mer utstyr og større kompleksitet.
– Vår nye kortleser har alt i én enhet. Vi er trolig den eneste aktøren i landet som både er betalingsformidler, terminalleverandør, kasseleverandør og fullstendig integrert med et økonomisystem. Denne integrasjonen med Tripletex skaper en utrolig effektiv ordreflyt. Fra man tar opp en ordre til den er bokført som betalt i regnskapet tar det bare sekunder. Ingen ekstra regnskapsføring er nødvendig, og kunden får kopi av faktura på e-post. Summen er en helt unik betalingsløsning, og en ekstremt god kundeopplevelse, sier Inge-Rune.